8.1.10

Bebisimiz 18 haftalik/ Amniosentez olmak zorunda kaldik..

Arkadaslar bebisimiz 18 haftalik oldu. Yalniz bizi bu doktorlar uzdu biraz. Genelde hep doktorlara kabahat bulunurya : ) Benimkide biraz oyle. Gerci hakkaten bu sefer kiziyorum biraz. Ikili taramaya girdik bir iki ay once o tertemiz cok guzel cikti. Dun baska bir hastanede arastirdim ve ogrendimki normalde gerek olmuyomus bu test iyi ciktiysa uclu taramaya. Benim herzaman gittigim dogum uzmani, yinede 3'lu taramayi yaptiralim demisti ve orada degerler biraz dusuk cikti. Bu sebebten dolayi down sendromu riski 1/126 var diye profesor'e yolladilar ve biz hemen ayni gun proffesorden randevu aldik gittik. Ama bu kisi yine bizi aydinlatamadi. Evet dedi 1/126 risk var ve bi parlaklik goruyorum kalpte dedi. Az kalsa kavga etmeye basliyodum, zaten stressliyim, uzuntuluyum, aydinlanmaya gelmisim. Kesin var yada yok demiyolarya. Ve bu profesorler ozel aldiklari rakkamlarda cok yuksek (verelim tamamda yeterki iyice aydinlanalim). Bizim doktorumuz devlet hastanesinden cok beklersiniz randevu icin secim sizin demisti. Bizde bu sebebten gitmistik. Neyse profesor olculer normal cikti fakat bebekler kendini normal gosterebilir bizi yaniltabilirler, parlaklikta hic bisey cikmayabilir/gidebilir bikac hafta sonra size amniosentez oneriyorum dedi. Hastaneye geri geldik ve amniosentezi hemen olduk. Sagolsunlar randevumuz olmadigi halde hemen aldilar telasli oldugumuzu gorunce.
Amniosentezde 13 santimlik igne vurup plasentadan sivi aliyorlar, bikac dakika suruyor korkulacak bisey gercekten degil. Ama iste bekleme suresi uzun. 4 hafta netice bekleyecegiz. Insallah dua ediyorumki bisey cikmasin kizimizda. Ona cok alistim. O bizim ilk bebisimiz :( Arkadaslar varsa cevrenizde boyle risk gurubuna giripte amniosentez olan lutfen yorumlarinizi yazin. Bu ara benim yasim 27 henuz ve esimle akraba degiliz. Ailelerimizdede herkes cok normal Allaha cok sukur hic bir hastalik yok. Sadece dedimiz biraz kilo sorunu sebebiyle kalp ve tansiyon hastasi.

Iste boyle arkadaslar insallah guzel haberlerimi sizinle bir ay sonra paylayasacagim.

10 yorum:

  1. Hiç canını sıkma 1 ay beklemek için özellikle de insanın bebeği adına bir sonuç beklemek için çok uzun.Hiç bir şey olmamış gibi yaşantına devam et ve tadını çıkar ,bekleme o tarihi daha kolay geçer.Çok güzel bir durum hamile olmak ve keyfini çıkar

    YanıtlaSil
  2. canım ya uzuldum umarım iyi sonuç alırsınız kızımla yasıtsın oda bebek istiyor dualarım seninle inşallah hersey yoluna girer üzmeyin kendinizi diyorum ama elde değil tabiki kendinize iyi bakın sevgiler selamlar

    www.orenanne.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Selam hülyacığım . Bende dr larla sıkıntı yaşıyordum . Ama öyle bir dr buldumki hem jinekologun hem psikologum oldu. Burada önemli olan senin pozitif düşünmen. Bebekler dr ları bile yanıltabiliyorlar. Bir sorun olmadığına gönülden inanıyorum.Ama ne olursa olsun allahtan herşeyin hayırlısını dile. Beklemek çok kötü bir durum bilirim. Sonuçta hayırlı haberler gelecek inş. yüreğini ferak tut. Sen ne kadar az endişe edersen minik kızımız içerde o kadar mutlu olur. Bunlar çok normal tetkikler.

    YanıtlaSil
  4. olmadan önce yazsaydın kesinlikle yaptırma derdim
    cok gereksiz bir test sonucu hep aynı riskli deseler bile bebekler sağlıklı doğuyor sonra olan annenın mutlu huzurlu gecırmesı gereken hamileliğine oluyor. çevremde orneklerını çok yakın yasadım.
    hıc dusunme testınıde sonucunuda...derim ben
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Benim doktorumda bu hafta istedi benden ikili test. Ama ben yaptırmayacağım. Hiçbir doktor test %100 güvenilir demiyor. Bir arkadaşımın hem tarama hem de su alındıktan sonraki çıkan değerleri bebekte sorun olduğunu gösterse de doğum yaptı ve bebeği gayet sağlıklı. Etrafımda bunun gibi pek çok örnek varken testi gereksiz görüyorum. Siz de lütfen sonuç ne olursa olsun içinizi ferah tutun. Önce kendiniz sonra da bebek için iyi olmaya çalışın.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. HÜLYACIM CANIM ÖNCELİKLE SİTEME BIRAKMIŞ OLDUĞUN GÜZEL YORUMLAR İÇİN ÇOK TŞK EDERİM
    TATLIM YAZINI OKUDUM LÜTFEN KENDİNİ, ÜZME BAK ÜZÜLÜRSEN KÖTÜ SONUÇLAR ÇIKAR GENELDE TÜM DR LAR KORKUTUYOR İSTANBULDA İSEN SANA MÜKEMMEL BİR DR ÖNEREBİLİRİM
    SEN TATLI CANINI ÜZME
    SEVGİYLE KAL

    YanıtlaSil
  7. 2li ve 3lü test diye anılan testler tarama testleri...
    her hastaya amniosentez yapılması birçok açıdan külfetli olduğu için tarama testleri yapılır,1/250 ve altı değerler amniosentez gerektirir...
    1/126...bu 125 bebek normal 1 bebek dawn,spina bifida veya trizomi 18 sendromlu doğacak anlamına gelir...
    amniosentez sonucu mutlak doğruyu gösterir...

    kızmayın derim doktorlara,siz 1,yakınlarınız 9,doktorlar 99 doğurur her hasta ile:)
    nereden mi biliyorum...mesleğim bu...

    en iyisini yapmışsınız amniosentez yaptırarak...
    sonucu çok büyük olasılıkla iyi çıkacaktır endişelenmeyin...
    gebeliğinizin keyfini çıkarmaya bakın...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar guzel yorumlariniz icin hepinize cok tesekkur ederim, cok moral oldu. Guzel haberlerimi paylasacagim insallah.

    YanıtlaSil
  9. selam canım. öncelikle ziyaretin için teşekkür ederim. ben de geçen sene bu aylarda aynı şeyleri yaşadım seninle.. 7 yaşında bir kızım var. ikincisi sürpriz oldu bizim için. yaşım 35 üzeri olduğu için benim doktorum da beni prof.a yolladı. bana plasenta biyopsisi yapıldı. bütün iğneler heyacan bir yana, o bekleyiş beni 5 yıl daha yaşlandırdı sanki. her gece kabuslarla uyanır olmuştum. 4 hafta sonra sonuçların temiz çıktığını öğrendiğimizde derin bir oh çektik. o ana kadar hamileliğimden hiç bir şey anlamamıştım. doya doya yaşayamadım sanki hamileliğimi. çok şükür ki, hepsi çok gerilerde kaldı. minik kızım şimdi 7. ayında ve çok sağlıklı Allaha bin şükür.inşallah sen de atlatacaksın. hiç merak etme. Allah hayırlısıyla ve sağlıkla kızını kucağına almayı nasip etsin. sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun,hamilelikte bu tür şeyler yaşamak insanı normelden çok daha fazla geriyor,bende üzücü şeyler yaşamıştım,drlar her ince detayı atlamayıp araştırıyor diye düşünsemde işe maddi çıkarın karıştığını sonradan öğrendim..

    Allah hayırlı doğumlar nasip etsin,bebeğinizi sağ salim alın kucağınıza..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil