25.10.11

Patatesli börek kek kalıbında

Malzemeler:
2 adet yumurta
1 adet soğan
maydonoz isteğe göre ayarlayın, ben demetin yarısını koyuyorum.
2 buçuk su bardağı un
1 paket kabartma tozu
3 adet patates
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
3 kaşık kadar kahvaltılık beyaz peynir vardı dolapta onuda lezzet katsın diye kattım
tuz ve karabiber. Bazıları kırmızı biber veya nane/ kekik koyar.

İlk olarak yumurtayı, yoğurt ve sıvıyağı karıştıralım.
Üstüne ezip ufaladığımız beyaz peyniri, haşlanmış ufaladığımız patatesleri
maydanozu ve soğanı ilave edip karıştıralım. Unu ilave edelim.
Sonra tuz, kabartma tozunu ve karabiber ekleyip hepsini karıştıralım.
Önceden yağladığımız fırın kabına boşaltalım. Ben kek kalıbına boşalttım.
20 dakika boyunca 170 derece fırında pişirelim. Üstü kızarmış oluyo bende artı çatalla veya kürdanla kenarına batırıp bakıyorum tam pişmişmi diye.
Kalıpta bi beş dakka bırakıp sonra ters çeviriyorum güzelce çıkıyo.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder