24.2.12

İkeadan aldığım saklama kabım ve mayasız poğaçalarım

Arkadalar işte geçtiğimiz hafta yaptığım mayasız poğoçalarımın tarifi:

malzemeler:

125 gr.tereyağ(normal paketin tam yarısı) birde yarım çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
2 adet yumurta (1 yumurtanın sarısı üzerine)
1 paket kabartma tozu
2 damla limon suyu
1 tatlı kaşığı tuz
6-7 su bardağı un

İçine ben beyaz peynir koydum, siz isterseniz patates haşlayıp ezip karabiberle tatlandırıp koyabilirsiniz. Bazen patatesli yapıyorum oda bizde çok seviliyo en çokta ben seviyorum : ) Vallahi bu kış fena kilo aldım ne yapacaz bilmiyorum : )  Aslında biliyorum daha fazla hareket etmeli, küçük bebekle kapandık eve kaldık kış kış ama ne yapcaz hasta olmaktansa.. Daha çok avmlere gider olduk son aylarda ama artık güneş şükür yüzümü gösterdi çıkarız artık parklara bücürle.

Gelelim yapılışa:

Yağı eritin, bir iki dakka hemen erir zaten kaynatmadan eritelim. İçine sırasıyla sıvıyağı, yoğurt, yumurta, tuz, kabartma tozunu koyun ve üzerine limon suyu ekleyin. Son olarakta elenmiş unu ekleyin ve yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olmalı, eğer hala cıvıksa az daha un ekleyin. İyice yoğuralım.
İstediğiniz büyüklükte parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Ortasından bastırıp beyaz peynir koyarak kapatın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Ben pişirme kağıdı kullanıyorum.
Üzerlerine yumurta sarısı sürelim, susam veya çörek otu serpelim. Veee180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirelim. Afiyet bal şeker olsun efendim  : )


4 yorum:

  1. pogacalar nefis duruyor canim :) bugun pazar, bende mi yapcam acaba... :D
    aaah aaah ilbahar hemen gelsede, soyle atsak kendimizi disariya... gunesin altina demi :)
    aman kilolari takan kim :P kendiliginden erir demi :D
    sevgiler canim ii pazarlar !

    YanıtlaSil
  2. Valla canım en son kiloları takmamaya karar verdim, zaten doğumdan sonra bikaç kilo kaldı yani onları veremiyorum. İlkbahar bi gelsede atsak vallahi dışarlara ahh ahhh özledik : )

    YanıtlaSil
  3. hülyacım nasılsın canım
    güle güle kullan hayatı
    mmm poğaça harika
    muhabbetle kal
    :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim canımbenim

    YanıtlaSil